System płatności internetowych i szybkie płatności w sklepie internetowym to nierozłączne elementy sprzedaży w sieci. Branża ecommerce nie mogłaby się bez nich obyć, co sprawia, że właściciele sklepów powinni dopasować rozwiązania w swoich witrynach. Często jednak nie wiedzą, jakie płatności do sklepu internetowego. Nie ma co się im dziwić, gdyż metod płatności robi się coraz więcej, a klienci są wybredniejsi niż kiedykolwiek. Niech poniższy wpis będzie dla Was instrukcją obsługi po tego typu rozwiązaniach.
Jakie płatności do sklepu internetowego? – Krótkie spojrzenie na rodzaj sklepu
Jeżeli zastanawiasz się jakie płatności do sklepu internetowego, dużo zależeć będzie od wybranego przez Ciebie oprogramowania. Stoisz w zupełnie innej sytuacji, gdy posiadasz dedykowany sklep internetowy, w innej, gdy stosujesz WooCommerce na WordPress, a innej, gdy zdecydowałeś się na sprzedaż poprzez platformę SaaS. Każde z tych rozwiązań ma swoje zalety i wady i warto wszystkie je poznać.
Zakłada się, że przy posiadaniu dedykowanego sklepu internetowego lub przy wykorzystaniu WordPress i WooCommerce, sprzedawca ma więcej obowiązków i koszty. Trzeba bowiem w tym przypadku, jeżeli wcześniej nie było preferowanych przez nas metod płatności, zlecić pracę programiście. Dodatkowo konieczne będzie pewnie poprowadzenie dyskusji z konsultantem danego pośrednika systemu płatności internetowych i poproszenie go o informacje. Przedsiębiorcę czeka więc także negocjacja stawki, podpisanie umowy, zrozumienie usługi, a dopiero potem wdroży on szybkie płatności internetowe do swojej witryny. Istnieją szybsze rozwiązania.
Sprytniejsi sprzedawcy, którzy zdecydowali się na platformę SaaS (Software as a Service), czyli sklep internetowy w abonamencie, zrzucili odpowiedzialność na dostawcę. Jeżeli prowadzimy sklep w tym modelu, nasza rola ogranicza się do rejestracji serwisu u pośrednika płatności, najczęściej za pomocą jednego formularza i oczekiwanie na potwierdzenie. Wykonamy jeden, próbny przelew z firmowego konta, dodamy dodatkowy punkt w regulaminie, kilka dni na akceptację dostawcy płatności internetowych i gotowe. Wszystko działa bez nawet najmniejszych zakłóceń! My natomiast nie jesteśmy obciążeni żadnymi dodatkowymi kosztami. Wystarczy, że na korzyść pośrednika szybkich płatności internetowych oddamy pewien procent z każdej transakcji. Procent ten jest jednak bardzo niski, gdyż prawdopodobnie dostawca platformy SaaS wynegocjował preferencyjne warunki. Tak odbywa się to właśnie między innymi w selly. Wszyscy sprzedawcy, którzy zdecydowali się na certyfikat SSL, mogą zarejestrować witrynę i rozpocząć przygodę przy wykorzystywaniu płatności Blue Media.
Jakie płatności do sklepu internetowego? Do rzeczy!
Jeżeli nie wiesz, jakie płatności do sklepu internetowego powinieneś wybrać jako pierwsze, spróbuj pomyśleć o swojej grupie docelowej. Czy to osoby starsze? Czy celujesz swoje produkty do osób młodszych? W jakim wieku są Twoi klienci? Które płatności oceniają oni jako najłatwiejsze w wykorzystaniu?
Najlepszym sposobem na uzyskanie odpowiedzi przy tego rodzaju pytaniu jest ankietowanie swoich potencjalnych klientów. Może zbierzesz poglądową grupę, bardzo podobną do swoich planowanych, przyszłych konsumentów i po prostu zapytasz ich o to, z jakiej płatności internetowej korzystają najchętniej. Jeżeli natomiast nie posiadasz zbyt dużego budżetu ani dostępnego czasu, najlepiej będzie znaleźć te informacje w internecie, w innych badaniach. Następnie możesz oszacować wyniki, z dystansem oszacować je dla swojej grupy docelowej i sklepu, a następnie stopniowo wdrażać w życie.
Spadająca popularność przelewów tradycyjnych i rosnąca innych, szybkich płatności w sklepie internetowym
Ile czasu zajmuje płatność tradycyjnym przelewem przy płatności za produkt w sklepie internetowym, a ile, gdy mamy możliwość płatności kartą? Spróbujmy porozmawiać o różnicy!
Płatność przelewem tradycyjnym:
- Zajmuje nawet kilka do kilkunastu minut
- Trzeba czekać na potwierdzenie otrzymania przelewu przez sprzedawcę, a dopiero później na swój produkt
- Wymaga wielu czynności od kupującego i wysiłku poznawczego
- Istnieje ryzyko, że konsument się pomyli przy wpisywaniu danych, a pieniądze za pożądany przez niego produkt nie pójdą do sprzedawcy
Płatność z pomocą karty:
- Trwa jedynie kilkadziesiąt sekund, a jedyne, co trzeba zrobić, to przepisać dane z karty
- Sprzedawca otrzymuje powiadomienie o płatności po chwili po jej dokonaniu przez system
- Łatwe potwierdzenie płatności w aplikacji mobilnej
- Spokój spowodowany pewnością, że wszystko odbyło się w jak największym porządku i w sposób bezpieczny
Widzicie już pewnie, że różnica pomiędzy jednym i drugim sposobem płatności jest ogromna. Teraz zaczynasz rozumieć, dlaczego użytkownicy w sklepie internetowej pragną dopasowania się przez sprzedawców? Jeżeli tylko sklep zaoferuje im szybkie płatności internetowe, zaoszczędzą ogromną ilość czasu i stresu.
Szybkie płatności internetowe – Zadbaj o wybór
Temat, którym są szybkie płatności internetowe może przyprawić osobę rozpoczynającą swoją przygodę z ecommerce o ból głowy. Wystarczy jednak zadbać o odpowiednie przygotowanie merytoryczne, a załatwienie wszystkiego zajmie nam chwilę.
Okazuje się, że z perspektywy czasu największym wyzwaniem przedsiębiorcy, który ma sklep internetowy jest połączenie przyjaznego designu z dużą ilością elementów. Musi on bowiem zadbać o stopniowe zwiększanie dostępnych opcji płatności. Jednocześnie użytkownik musi w sposób łatwy, maksymalnie w czasie kilku sekund, znaleźć metodę, na której najbardziej mu zależy i skorzystać z niej. To duże wyzwanie dla projektanta, jednak są sklepy internetowe, którym udało się idealnie to pogodzić i odpowiedzieć na potrzeby potencjalnych klientów. Ty też możesz. Niekiedy będzie to jednak wymagało pewnych nakładów zarówno finansowych jak czasowych.
Kiedy wybrać platformę SaaS, a kiedy WooCommerce lub dedykowany sklep w kwestii płatności internetowych?
Jeżeli myślisz o tym, co jest wygodniejsze, bez dwóch zdań jest to platforma SaaS. Najczęściej dostawca zadbał już o atrakcyjne warunki umowy z pośrednikiem płatności, a sama integracja to kilka kliknięć i maksymalnie kilka godzin pracy. Jeżeli posiadasz jednak duży budżet, a większość pracy planujesz zlecić agencji interaktywnej tworząc dedykowany sklep, podobnie będzie tutaj. Warto wiedzieć jednak, że to rozwiązanie jest droższe, a bezpieczne jego wdrożenie i utrzymanie zajmuje nieco czasu. Wybierz to, co po przeczytaniu powyższego artykułu uważasz za najlepsze. Pamiętaj, że najważniejszy jest bezpośredni wpływ opcji na realizację celów biznesowych Twojej firmy.