WordPress i WooCommerce – Sklep internetowy open source – Jak zacząć?

Wordpress, WooCommerce, sklep internetowy open source, wordpress sklep, wordpress sklep internetowy, cena, prosty sklep

Sklep internetowy open source przy wykorzystaniu WordPress i WooCommerce to jedno z najczęściej wykorzystywanych przez przedsiębiorców rozwiązań. Jeżeli znajdujesz się w gronie osób, które myślały nad rozpoczęciem swojej przygody w e-commerce, z pewnością zetknąłeś się z tymi nazwami. Poniżej w artykule wyjaśniliśmy, kto może z powodzeniem z nich skorzystać, ile to kosztuje, a także od czego zacząć tworzenie sklepu. 

Krótko o WordPressie i WooCommerce 

WordPress to oprogramowanie do tworzenia stron internetowych open source. WooCommerce to natomiast wtyczka do wspomnianego oprogramowania, która pozwala na przekształcenie posiadanej strony w sklep internetowy. Następnie z pomocą kompetencji i znajomości narzędzia skonfigurujemy wszystkie jego elementy od płatności, po sposób realizacji zamówienia produktów, a otrzymamy w pełni funkcjonalny sklep.

Ogromna ilość prostych sklepów działa właśnie w ten sposób, gdyż w ich przypadku obsługa będzie intuicyjna. Koszty za to okażą się znacznie wyższe niż w przypadku gotowego sklepu internetowego na platformie SaaS, lecz przy odrobinie szczęścia później nie początkujący sprzedawca nie będzie musiał płacić za dodatki. Dlaczego? Nie będzie ich potrzebował, gdy odpowiednio zaplanuje strukturę przy ograniczonej liczbie prostych produktów. 

Wyzwanie zaczyna się dopiero wtedy, gdy osoba myśli o rozwijaniu sprzedaży internetowej i sklepu na WooCommerce. Wtedy, w miarę jak pojawia się coraz większa liczba zamówień, wspomniana osoba może mieć problem z systemem i intuicyjnością ich obsługi w panelu. Finalnie oznacza to, że stworzenie sklepu na wspomnianym oprogramowaniu open source może byś skuteczne w przypadku małych i prostych sklepów. Planując większą sprzedaż i rozwój, powinniśmy rozglądać się w większym stopniu za agencjami interaktywnymi lub platformami do tworzenia sklepów internetowych w abonamencie. Jeżeli jednak wpisujesz się w grupę odnajdujących dużą ilość możliwości w WordPress i WooCommerce, przygotowaliśmy listę, która pomoże Ci efektywne wystartować zwiększając jednocześnie szanse na sukces w sieci. 

WordPress, WooCommerce i tworzenie sklepu internetowego – Cena 

Cena sklepu internetowego przy wykorzystaniu WooCommerce i WordPress waha się w granicach około od 1000 do 15 000 złotych. Wszystko zależy od tego, czy do Twoich zadań należy stworzenie prostego sklepu internetowego, czy zaawansowanego, z niecodziennymi produktami i skomplikowanymi funkcjonalnościami. Kolejną kwestią jest wybór wykonawcy, ponieważ odczujesz znaczną różnicę w cenie wybierając freelancera i agencję interaktywną. Otrzymasz prawdopodobnie innego poziomu jakość, lecz widoczne będzie to w cenie. Wybór agencji jest droższy, jednak w sytuacji, gdy wybierzesz jedną ze sprawdzonych firm z dobrymi rekomendacjami, masz pewność osiągnięcia satysfakcjonującego efektu. 

Sklep internetowy na WordPress z wtyczką WooCommerce – Od czego zacząć? 

Budując swój własny sklep internetowy na WordPress z wtyczką WooCommerce powinniśmy zadbać o dokładny plan działań. Spontaniczne podejmowanie akcji może przynieść nieoczekiwane, lecz czasem również niechciane do końca wyniki. To sprawia, że przed samym rozpoczęciem przygody z ecommerce lub na jej początku powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Jakie to pytania? 

Co planujesz sprzedawać?

Zakres produktów w sklepie internetowym będzie determinował wiele aspektów Twojej działalności. Między innymi sposoby wysyłki, kurierów, gabaryty wysyłek, ich koszt lub poziom skomplikowania dla klienta. Pomyśl, jak prosto jest wybrać etui do telefonu. Zazwyczaj nie ma w tym produkcie konkretnej filozofii. Wybieramy model telefonu, który chcemy zabezpieczyć i poszukujemy odpowiedniego produktu, co do którego mamy pewność, że będzie pasował. Inaczej wygląda sytuacja z niektórymi meblami. To branża, w której użytkownicy często chcą wybrać każdy element na wymiar w czasie rzeczywistym jeszcze na sklepie internetowym. Wymaga to zaawansowanych funkcjonalności, które niekiedy mogą znajdować się w zakresie możliwości budżetowych jedynie największych graczy. Wybierz więc produkty, które będziesz w stanie skutecznie wypromować, sprzedaż i obsłużyć cały proces. 

Pamiętaj też, aby uwzględnić popyt na swoje produkty, gdyż nawet najlepszy marketing nie sprzeda produktu, którego nie chcą konsumenci. Zapotrzebowanie i przewidywany, przyszły popyt możesz określić z pomocą badań i testów przeprowadzonych na danej grupie wpasowujących się w typ Twojego klienta. 

Jak duży planujesz asortyment? 

Wspomnieliśmy już na etapie wstępu, że założenie sklepu na WordPressie przy wykorzystaniu wtyczki WooCommerce niekiedy staje się problematyczne. Czasem nie chodzi konkretnie o tworzenie, gdyż to możesz dać radę wykonać. Sama obsługa dużej ilości zamówień może nie być już tak wygodna i intuicyjna. Zapoznaj się więc z osobami z branży, które posiadają sklepy na WordPress, aby opowiedziały Ci, jak duży asortyment maksymalnie polecają posiadać. Pamiętaj, że nie zawsze więcej znaczy lepiej. Niekiedy węższy, lecz specjalistyczny asortyment sprawi, że staniesz się wiarygodniejszy nie tylko dla konkretnej grupy klientów, lecz również wyszukiwarki. 

Spróbuj też przeanalizować inne sklepy w Twojej branży. Może zauważysz w ten sposób, że już na początku dobrze będzie planować dobra komplementarne jak różnego rodzaju dodatki. Przykładowo sprzedając motocykle możesz spostrzec, że znacznie większe zyski możesz osiągnąć dodając do oferty kaski i odzież. Później osoba kupująca motor może zaopatrzyć się również w inne rzeczy, gdyż często szukają one wszystkiego w jednej chwili. 

Jacy są Twoi klienci? Jak wygląda persona? 

Chcąc przekonać klientów do swojego prostego sklepu internetowego na WooCommerce powinieneś wiedzieć, do kogo chcesz trafić. Działanie na podstawie intuicji i własnych preferencji niekiedy może być skuteczne, lecz szanse na to są bardzo małe. Dobrze będzie podejmować decyzję na podstawie danych. Weźmy pod uwagę sam aspekt miejsca, w którym najlepiej będzie się reklamować. Jeżeli odkryjesz, że Twoją grupą docelową są profesjonaliści i wysoko wyspecjalizowana kadra kierownicza, może lepiej będzie uruchomić reklamę na LinkedIn. Planując dotarcie natomiast do młodych mam, najlepszy może okazać się Instagram. Czy teraz widzisz, jak duże znaczenie ma persona? Nie posiadając dokładnej charakterystyki swojego przyszłego klienta ryzykujesz przepalenie ogromnego budżetu i brak efektywności podejmowanych na przestrzeni czasu działań. Wykonując natomiast persony klientów swojego przyszłego sklepu na WordPressie zwiększasz szanse na dotarcie z efektywnym przekazem i zwiększenie zysków. 

Przewidywane zyski i stopa wzrostu – Przewiduj i przygotowuj zamiast reagować na pożary! 

Ile musisz sprzedać, aby z obecnymi i planowanymi kosztami wyjść na zero? Ile chciałbyś zarabiać na własnym sklepie internetowym? Ile produktów miesięcznie musisz sprzedawać z jaką marżą, aby osiągnąć planowany efekt? Odpowiedzenie na te pytania jest kluczowe w kreowaniu cen i długiej perspektywy rozwoju sklepu internetowego. Niektórzy bowiem nie decydując się na odpowiedź inwestują w sklep latami zwiększając swoje koszty przy małych marżach, co nawet w przypadku dużych obrotów później nie daje im zadowalających zysków. Jako sprzedawca internetowy i właściciel sklepu na WordPressie powinieneś oszacować, w którym miejscu chciałbyś być, a także obliczyć potrzebne wyniki, aby biznes stał się rentowny. 

Podsumowanie – Początek z oprogramowaniem open source 

Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe punkty i odpowiadając na pytania możemy mieć pewność, że nasz wybór będzie w większym stopniu świadomy. Wszystkie odpowiedzi będą stawały się coraz ważniejsze, gdy przyjdzie czas na ich zastosowanie w naszym rozwoju. Oprogramowanie open source może być opcją, która w stu procentach Cię usatysfakcjonuje w długiej perspektywie. Pamiętaj jednak, aby zweryfikować i ocenić pod kątem swojej przyszłej działalności również sklepy w abonamencie, z możliwością personalizacji do swoich potrzeb. Jedną z takich platform SaaS jest selly.